buttons

Опорна школа в сільській місцевості має стати ядром громади

Опорна школа в сільській місцевості має стати ядром громади

11.09.2021

“Лише за останній рік завдяки опорним школам 332 дитини, які сиділи ізольовано і здобували індивідуальне навчання, тепер їздять в школу і нормально навчаються”. Про це розказала Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич на відкритті семінару «Управління освітою та якість освіти в сільській місцевості».

Вона наголосила, що за цей рік розпочали свою діяльність 137 шкіл та 360 їхніх філій. Наразі по всій країні довозиться понад 10,4 тис. учнів.

“Незалежно від місця проживання між дітьми розподілені таланти і вміння, працелюбність – потенціал для успіху. Саме тому дивитися на статистику ЗНО, що показує драматичне відставання оцінок дітей з сільської місцевості від результатів дітей з міста, дуже болюче. Адже вона показує не здібності учнів, а нерівний доступ до якісної середньої освіти в нашій країні, і опорні школи мають це виправити” , – зазначила Лілія Гриневич.

Уряд, в свою чергу, в освітню субвенцію на наступний рік заклав 200 млн – на автобуси для опорних шкіл, 300 млн – на кабінети для вивчення природничих наук, а також окремо 300 млн для навчальних закладів об’єднаних територіальних громад.

“Опорна школа в сільській місцевості має стати ядром громади та забезпечити якісну освіту для всіх українських дітей. Пам’ятайте, ми з вами – в одній команді. Міністерство освіти і науки надзвичайно зацікавлено, щоб ви відчували наше плече, адже ваш успіх – це наш успіх. Ви сьогодні демонструєте всій Україні, що процес створення опорних шкіл окуповується новими високими результатами та успішністю наших дітей”, – підкреслила Міністр освіти і науки України.

Також з вітальним словом до учасників звернулися Ерміне Попелер – Посол Австрії, та Моніка Мотт – Керівник відділу освіти організації “Культур Контакт Австрія”.

Пані Посол, зокрема, наголосила, що такі заходи, як цей семінар, – вкрай важливі, адже вони є гарним майданчиком для обміну досвідом, що буде корисний кожній зі сторін – як експертам, які розказуватимуть про реформи в європейських країнах, так й українським освітянам, що є експертами в українській системі освіти.

Моніка Мотт також підтримала цю думку і зазначила, що важливо обмінятися знаннями не лише про успіхи та перемоги, а й про помилки, що робилися в процесі реформування освітніх систем, адже це шанс не повторити такі прорахунки знову.

Нагадуємо, що семінар проводиться як для директорів опорних навчальних закладів України, так й для представників від департаментів (управлінь) освіти і науки, відповідальних за загальну середню освіту.

Мета заходу – обговорення актуальних питань функціонування новостворених опорних загальноосвітніх навчальних закладів України та їхній ефективний менеджмент.

У семінарі беруть участь міжнародні експерти з Австрії, Чехії та Фінляндії, які поділяться власним досвідом управління освітою та забезпечення якості освіти.

 

uk