Компанія Google скануватиме в цілях реклами листи на пошті Gmail лише після того, як вони опиняться у вхідних повідомленнях.
Пошуковий гігант погодився на ряд змін у тому, як він збирає дані з пошти Gmail. Такі кроки є частиною мирової угоди у справі, що розглядається у суді Північної Каліфорнії. Якщо суд погодить врегулювання, Google припинить будь-яке збирання інформації в рекламних цілях до того, як електронний лист стане доступний користувачу у папці «Вхідні повідомлення». Таке рішення суду не буде помітним для користувачів поштового сервісу, але це призведе до значних змін у роботі Google, враховуючи, що ці зміни прийшли після добровільної згоди між сторонами, а не судового рішення, яке змусило Google.
Справа під назвою Матера проти Google почалася у вересні 2015. Позивачі стверджували, що сканування листів порушувало каліфорнійські та федеральні закони. Справа в тому, що система персоналізованої реклами, яка використовується компанією Google, сканує кожен вхідний лист користувача пошти Gmail. Тому, коли такі листи надходять від інших користувачів Gmail — закони Каліфорнії не порушуються. Але, якщо лист надходить від іншого поштового сервісу, то перед потраплянням до скриньки користувача він сканується, що порушує закони штату.
Рішення для Google доволі просте — листи скануються на віруси чи спам до того, як користувач отримає доступ до листа, але сканування в цілях реклами відкладається до моменту потрапляння листа до скриньки «Вхідні». Пошуковий гігант повинен буде зробити значні зміни у роботі системи, що, звісно, пов’язане з затратами. Крім того, Googel відшкодує будь-які затрати, пов’язані з розглядом справи, включаючи 2,2 млн. доларів судових витрат.
Слід зазначити, що практика сканування листів користувачів розповсюджена серед багатьох безкоштовних поштових сервісів.